lördag 1 november 2008

Från minneslund, flan parisienne, slingor till ren kärlek

Idag hade vi vackert men kallt väder. Åkte till skogskyrkogården och tände ljus och la ljung vid minneslunden. Där var det så otroligt mycket folk och väldigt stämningsfullt. Vilken vacker plats!!!Vi stod och pratade lite jag och 6-åringen om för vilka vi tände ljusen, min farbror, faster och min mormor. Då säger 6-åringen men ska vi inte tänka på JESUS han är är ju också död? Så då tänkte vi lite på jesus också;o) Det stod en man från Ryssland och sålde ikoner, kors och ryska dockor, vi köpte en liten ikon och ett litet kors. De är vackra, kan passa bra hemma hos en hedning ;o) Om pengarna sen gick till barnhem, fattiga, psykiskt sjuka och narkomaner det vet i tusan...men jag orkade inte riktigt rädda världen idag. Sen på em så åkte jag och dotter till frisören, jag fick slingor och dotter blev klippt. Skönt att bli ompysslad!
 
Flan Parisienne med en klick vispgrädde-mums!
 
Eldstickan med blonda och röda slingor svårt att se på bild, men ändock...;o)
 
Detta är ren kärlek, han är så otroligt pussig och mysig!///Eldstickan
Posted by Picasa

1 kommentar:

Susanne sa...

Det är helt ljuvligt med kärlekspussar från dom små :) /Susanne