torsdag 13 november 2008

Fullmåne?

I natt måste det ha varit fullmåne? jag somnade 02.45 inte så kul när man ska upp 6.30. Mannen pratde tydligen med mig och jag sa "låt mig sova" så jag kom upp 7.30 argh...jag var aningen ilsken på stackars mannen. Hann duscha och sminka mig, tog mackan i bilen. Hann nästan, helt otroligt! Idag var det läsdag så jag läste mest min bok, barnen hade kuddar och gosedjur och låg och läste lite överallt-mysigt. Jag läste Viveca Lärns bok Aprilväder, men den var sådär...tyckte den var ganska förutsägbar och smetig. barnen i skolan är dock väldigt "små" de går bara i 4an, men väldigt rara. det är kul med rara och naiva barn, skönt när de får vara barn l-ä-n-g-e...Var på dotters utvecklingssamtal idag, det var väldigt konstruktivt och bra, supertrevlig lärarinna.
Idag har jag lånat Carol Oates senaste ; Dödgrävarens dotter den tror jag kan bli riktigt bra;o) I kväll så har vi ätit thai, sen har vi förberett morgondagens mat gulash, creme brule och maränger. Skönt att bara städa lite i morgon och sen bara värma mat och ha fredagsmys!!!Och helgen är ganska obokad, endast ett 1 års kalas på söndag, som ska bli jättekul. Hoppas vi hinner vara duktiga sälja grejor på Blocket ( nån som vill köpa ett fint skötbord?) röja i källaren osv...Skönt med helg. I morgon ska "mina" elever får lära sig att spela schack av ett proffs, spännande!

Eldstickan ;o)

1 kommentar:

Catarina sa...

Testet var kul...och konstigt nog stämde det ganska bra med mig som person :-)