tisdag 11 november 2008

När man transformeras till arga mamman!

Idag var min enda lediga dag på 7 veckor. Hade en lunchdate med en kompis från tonårstiden. Lilla M var fortfarande sjuk, han var gnällig och kinkig. Men intensiv, jag försökte göra börek min lila assistent gjorde allt tvärtom, la bönor i keson, osv osv. Tillslut så kom han åt vattenkranen och vatten över halva golvet...grrr...
Försökte riva potatis, steka den det var totalt kaos, försökte sätta sonen i sin stol han gallskrek och jag svettades, och svettades och till slut såååå skrek jag åt sonen. Aj aj inget bra av modern...Lyckades rulla in fyllningen i yufkan, in i kakformen och in i ugnen. Sonen vägrade äta sin potatis, köttbullar och smörgåsgurka slank ner. Krigzon på hela golvet...Och jag kände bara att jag har verkligen "glömt" hur det var att vara mammaledig och jag kände bara att jag är såååå färdig med det. ( Det är sååå ljuvligt att få vara ute på vfu och träffa vuxna och roliga elever)
Sövde sonen, han skrek och skrek och jag fick dåligt samvete...La mig mitt i krigzonen för att sova själv, hade precis somnat när Lilla M vaknade och ville somna om i min säng. Jaha ja då kunde jag inte sova, fuskblockade med strykjärnet. När äldstesonen kom hem så var han så himla gullig; du kan sova i syrrans rum så tar jag Lilla M. Vilken snälling! Vilade en stund...sen fullt ös igen. Åkte till fritids, där stod det en sötnos med nosen mot fönstret, där stod min 6 års älskling och såg ledsen ut. När jag klev in så grät han...Stackarn hade velat bli hämtad t-i-d-i-g-t...Pju...Regnet öste ner, plockade upp dottern från flöjten, tog med en av hennes flöjtkompisar, råkade fråga om det var hennes bror som dottern hade tyckt var snygg!? Helt fel fråga, jag var ju bara såååå pinsam...Åkte till Forum och bytte en bok, hade dotter med mig, hon surade för att jag inte var intresserad nog av att tittat på det hon önskade sig. Jag ville bara köpa en ny snygg top, hittade en snygg vit enkel blus/skjorta på Esprit, den tar vi! På väg mot kassan hittade jag en annan blus, tog den i stället. Provade den när jag kom hem, jag såg ut som TESKEDSGUMMAN!!!
Den får jag byta så klart! En dag som denna var det ju korkat att tro nåt annat?!
Nu ska jag läsa och sova, imorgon ska jag på vfu, ska på dansteater på em.

Eldstickan som känner att glöden har falnat lite idag...

P.s I går på min vfu var det faktiskt toppenkul! Kände några barn från förr...

1 kommentar:

Susanne sa...

Tänk ibland är det ingen måtta på kaoset! Andas djupt... ;) Kram Susanne