tisdag 4 november 2008

Personlig och politisk! ( om du INTE gillar det så hoppa detta inlägg!

HURRA OBAMA VANN!!! Det finns hopp om mänskligheten! Bara det att han besegrade den tokiga kristna högern i USA gör mig lycklig! Såg ett reportage senast i går där en kvinna ( fr, kristen höger) satt och sa på ALLVAR att hon eller någon annan kvinna INTE kan bli president pga av sitt kön och det ville inte GUD! Då får jag galopperande hjärta, hon var så extremt korkad och inskränkt att jag blir alldeles matt. Och ARG...Men idag är jag glad, OBAMA vann-jippi!!!Eldstickan ;o)

7 kommentarer:

Susanne sa...

Jag håller med dig till fullo, det är en bra dag! /Susanne

Anna sa...

Såg samma inslag som du igår, det var maxat!

Catarina sa...

Håller fullständigt med dig! Hurra hurra :-)

doktoranden sa...

Ja, det är fantastiskt! Det finns hopp här i världen! :)

Knit-Marie sa...

Visst är det hoppfullt, men vi kanske bör komma ihåg att han ändock är amerikan...och ganska långt ifrån svenska grundvärderingar. Hoppas lagom alltså!

Eldstickan sa...

Visst, men han har levt i andra länder, haft kontakt med andra kulturer, så jag tycker det är hoppfullt. Jag är mest nervös att någon ska ha ihjäl honom ur den kristna högern;oS

nyckelharpanna sa...

Jag håller fullständigt med dig, eldstickan! Det ser hoppfullt ut för Amerika och världen med Obama!
Har inte vågat titta utan min man fick berätta för mig. Det var en bra dag!