måndag 3 november 2008

Somebody likes you sa maken!

Jag kan bara nicka och hålla med! Vilket paket jag fick när jag klev in sent på kvällen! TACK, tack toppenböcker och godis och te, 12 saker vad du är generös!!! Jag älskar generösa människor;o) Puss på dig!!!
Men vi börjar imorse, då jag var s-e-g fick springa i väg till skolan med en macka i väskan. Hann dock duscha och sminka mig ;o) Jobbade i grupp idag med nya kamrater, det var kul! Åt en lunch som kunde blivit god men en av de unga tjejerna satt och gnällde om att maten inte kom och gnällde och gnällde. Tills jag och en tjej brevid mig sa till gnäll-ulla i kör; men gör nåt åt saken då! Så då pallrade hon sig upp och hämtade sin mat. Hon fortsatte gnälla samt sa att hon ALLTID var sååå positiv. Yeah right!!! Jag kände bara ALDDRIG mer att jag vill sitta på mitt favvoställe med gnäll-ulla. Jag tappade matlusten. Nåväl, sen skulle vi inhandla choklad, då hade gnäll-ulla en dispyt med en annan tjej så att gnäll-ulla sprang ut gråtandes-Jesus amalia!!! Den som hon hamnade i dispyt med började också gråta...
På em var det en trevlig föreläsning, där vi diskuterade tolerans m.m. Efter föreläsningen så åkte jag och mötte Stina, kusinens sambo. Vi gick till nysta, hon köpte alpacka garn. Sen gick vi på en coopföreläsning om ekologisk mat. Det var Carola Magnusson som är med på TV4 tvserie just nu. Intressant och bra!
 
Kolla vad jag har fått-wow! 3 böcker...
 
Posted by Picasa
Och en massa godis temat värme och hetta har dock ingen aning om vem min snälla rara hemliga bokkamrat är??? ///Eldstickan

5 kommentarer:

Susanne sa...

Wow, låter som en intressant dag ;) och vilket paket, det är bara å gratulera! Ha de´gott, Susanne

Knit-Marie sa...

Nolltolerans mot Gnäll-ullor!

Catarina sa...

Hmm...vet inte vilka vita lockar du menar...men hon som sitter bredvid den gamla tanten är min mamma :-)

Nej..tyvärr ska jag inte till Kista i år...jag ska jobba...hos Karin..i Garnboden...så jag får krama garn i alla fall :-)

Catarina sa...

Hrmm...jo..jag har hört förut att vi är lika...typ hela min uppväxt...och nu med.

Hemliga bokvännen sa...

Vad roligt att du gillade paketet! Hoppas du gillar böckerna!
Återkommer med min identitet om ett par veckor när alla verkar ha fått sina paket!