tisdag 2 december 2008

Dilemma!

Idag var jag på ett hamburgerställe. Då jag såg en fd klasskompis till en av mina söner. Jag hörde hur flickan 11 år vi kan kalla henne M; sa ååå jag är så tjock jag måste banta. Haken är bara att flickan är ett sk hjärtbarn hon har inte ett gram fett utan ser snarare skranglig ut...Till saken är att för några år sen så brukade vi umgås med henne, hennes syster och pappa. Mitt dilemma är således; Ska jag ringa hennes pappa och säga vad jag hört? Trots att vi inte umgås längre...Vi är inte ovänner det rann bara ut ur sanden....Hjälp???///Eldstickan ;o)

2 kommentarer:

Familjen Klockljung sa...

Hej jag tycker att du skall höra av dig till pappan. Min åsikt att hellre säga för mycket än för lite. Tar han illa upp så ligger det på honom inte dig. Jag skulle bli glad om någon sa till mig om mitt barn i sån situation.

Susanne sa...

Jag håller med, hör av dig och berätta. Vi måste hjälpas åt att se efter att barn omkring oss mår bra och får sunda värderingar.