tisdag 23 december 2008

God Jul!!!!

 
Barnen kvällen innan, de har klätt granen själva med oss vuxna som hjälp!jag har köpt bröd i saltsjöbaden på deras anrika kondis, inhandlat vin,gjort knäck och kolor.
 
På kvällen så har jag även marinerat revbensspjäll med soya, sweetchili, ingefära och honung, mums jag drägglar bara jag skriver det;o) Bakat kakor med mandel och hasselnötter, smaskens! Just nu så "bränner" jag paprikor i ugnen som jag ska marinera sen. Vi verkar vara på banan. Lilla M är fortfarande sjuk, han har feber. Men är ganska pigg ändå...Maken skurar köksgolvet och jag blogger dvs jämlikhet råder i huset;o) God jul på alla. Minns varför vi firar jul, njut av era trevliga släktingar och vänner som ni valt att fira med. Inga måsten...God spis! ///Eldstickan
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Vilka fina barn du har! God jul och gott nytt år. Revbensspjällen kan du skicka hit de låter ju hur goda som helst.

Ulricha sa...

En riktigt god jul och en trevlig julhelg.

Knit-Marie sa...

God Jul till dig och alla dina härliga ungar!

Susanne sa...

Underbara ungar du har. Håller med du, ha en härlig jul med de du har omkring dig!!

doktoranden sa...

God Jul du oxå!
Här har vi firat med familjen. Skönt och avkopplande har det varit.