tisdag 16 december 2008

Nåt med mössor!

Jag har haft en mössfas, bara stickat mössor. Här kommer några exempel.
 
Makens jobbarkompis fick 2 tvillingflickor den 4 dec 08. Den "stora" mössan är till Sara och den "lilla" är till Sofia. De är så små...tänk vad man glömmer. Ser ut som dockmössor...
 
Hittade ett baskermönster som jag var tvungen att prova hos Ronja och nystanet. Hade inget "rätt" garn med tog 2 Debbie Blissnystan.
 
Dotter poserar med baskern.
 
Tur att mormor inte läser min blogg då detta är en av hennes julklappar. Jag var på stan i lördags och skulle vara stadsfin så jag hade fel kläder på mig. Ingen mössa, ingen vante, och ingen kofta. Nu är jag genomförkyld, har feber och är bara arg och trött. Orkar knappt ens sticka-då är det kris!

Eldstickan

P.s Coldplay är en klen tröst mitt i snörvlandet...
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Ronja Stickardotter sa...

Hej "Eldstickan", men oj vad fin din basker blev! Jag gillade verkligen den där lilla toppen som du fick till baktill på baskern, hur gjorde du den? Och garnet funkade ju utmärkt, det är verkligen en superfin basker du har gjort! På återseende! :)

Catarina sa...

Hmm..så går det när man vill va fin..då får man lida pin. Stadsfin = fåfäng. Jag har provat på det själv..senast när jag åkte till storstan och valde fel skor. Jag blev nästan invalid flera dagar efteråt efter allt gående. Nästa gång tog jag gympadorjorna..tänkte att Stocklänningarna får tänka vad de vill om oss turister..*hi hi*..det funkade i alla fall betydligt bättre. Krya på dig!

Samtal från min trädgård sa...

Det finns inget så hemskt som fel skor och kläder, krya på dig nu, så du är fit for fight till nästa vecka.

Susanne sa...

Krya på dig! Finfina mössor tycker jag, lagom stora projekt är det ju.