onsdag 3 december 2008

The one and only "sena halsduken"

I går fäste jag alla trådar på halsduken som egentligen var en 2-årspresent. Nu blev det min 6-åring som fick den istället
 
Här är den äldste sonen,de ville vara modeller bägge två.
 
Halsdukens snoddar/stroppar;o)
 
6-åringens halsduk också han en villig stickmodell!
Idag har jag bara vickat i 30 minuter det var KRIS! Där var det näsblod i massor då en kille fått en bandyklubba över nosen, hjärtat hans slog som bara den. Stackarn! En annan kille grät för att han hade fått ett sandkorn i ögat, en flicka "bara" grät. Efter det så samlade vi ihop oss och jobbade med sammansatta ord som tex glasögon, kanelbulle med att hänga gubbe, väldigt populärt;o) Sen åkte jag hem och borde ha jobbat med Bohuslän, göra ett memory och ett kryss, men jag bara slappade i sängen och såg på TV ( Deperate Housewifes) Hämtade barn, då visade det sig att det var julpyssel i kväll
på FRITIDS-argh!!!Hem bakade kakor, lagade mat, fried rice med kyckling och morötter-så smarrigt! Sen iväg och julpyssla. Nu hemma och är bara helt d-ö-d, har knappt någon röst, ont i huvet och feber. Tonårsdotter är sjuk kom hem med feber...
I morgon ska jag vara hemma om jag inte mirakulöst nog blir fri min förkylning...///Eldstickan
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Dina beskrivningar av vardagen får mig att fundera över hur man orkade då det begav sig. Nu får jag skärpa till mig för att orka laga middag på halvfabrikat. Det blir andra bullar efter jul när Bäbisen kommer - då får man vara alert mormor, passa bonusbarnbarn och kanske avlasta med Bäbisen då och då. Hoppas jag...

Eldstickan sa...

Säkert!!!Du blir säkert världens bästa mormor. Jag brukar tycka att folk ska ge nyförlösta hemlagad mat och sovkuponger dvs man tar ut en mätt och glad baby för en åktur i vagnen så kan mamman sova och skapa ny fin mjölk;o)