torsdag 15 januari 2009

Bara en massa huvudvärk

och en massa dåliga föreläsningar på LHS. Därav lite tyst på bloggen. Vissa dagar har jag bara kommit hem-arg och frusterad! Det är bara flumdiskussioner och lull-lull. Det är inget kul! I går gjorde jag en kul sak, träffade en kompis F han var här från NY. Vi satt och snackade en stund på ett cafe och jag lämnade över en stickat present till hans nyfödda baby hon är bara 19 dagar idag ;o) Dotter hade gjort en scrapbookingsida med flickebarnets namn, jättefint! Det var kul att diskutera lite allt möjligt. Det framkom att det senaste i USA är att den outbildade befolkningen proppar sina barn fulla med piller så det sover och föräldrarna kan göra annat som att se på TV. Jag behöver väl knappast skriva att det gör mig upprörd?
I bland kan jag förstå att man måste medicinera sina barn pga av diagnoser och sjukdomar men för att föräldrarna ska se på TV??? På helt friska barn...bedrövligt!
Man undrar vad konsekvenserna blir i slutet?
I dag har jag haft skrivdag, men jag har några timmar kvar, minst mest komplettering och putsning av texterna. Tjing///Eldstickan ;O)

6 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Gör Högt Ärade Dottern mycket scrap booking? Jag tycker mig minnas att det blev en del sånt inköpt när vi sågs på festival nån gång. Kan man få se en bild på något av det kanske.
Hälsa Dotera!

Susanne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susanne sa...

Fy så mycken galenskap det finns i världen!! Jag tippar på att vara på Marias garn vid halv två tiden :) Som du sa, vore kul att ses irl. //Ha en härlig fredag, Susanne

Catarina sa...

Halloj!
Jag har gjort resåren på mina "longstockings" ca 7 cm.
Är det några på G hos dig? :-)

Samtal från min trädgård sa...

Du har en utmärkelse på min blogg.

Knit-Marie sa...

och här kommer en extra kommentar, bara för att göra dig ännu gladare:
Håll ut! Våren är nära och man kan köpa tulpaner hur många som helst!