tisdag 27 januari 2009

Civilisationen närmar sig...

I morgon ska jag ut i verkligheten igen-HURRA! Då har jag nämligen obligatoriska kurser;o) När jag ringde mannen och sa att han måste vara hemma nu onsdag-fredag lät han bara glad och sa: Jag har ont i huvet...Och med tanke på alla baciller som vi haft/har så...
När yngste sonen fick sin medicin i fredags ( tror jag, dagar går ihop) så efter en timme så var han superpigg hämtade sin overall i hallen en halvtimme innan midnatt och sa glatt; Kom, titta MU! Det betyder alltså att han ville åka till Nyckelviken och titta på kossor. Ganska gulligt! Också började han äta igen ;o) Men vi var lagom pigga och såg framför oss hur han skulle vara pigg heeeeeeeeeeela natten men vi hade tur han somnade vi ett på natten ;o)
I morgon ska jag vara sminkad, åka buss, ha min nya vinterjacka ( kommer snart på bild i en blogg nära dig;o) klackstövlar, fika och prata med vuxna, det känns t om upphetsande att få åka t-bana ( då är det illa...) Jag stickar en ursnygg väst med resår i sidorna i brunt, idag hade jag stickningen i sängen så någon har suttit sönder den ena stickan?! Ja ja jag började raskt på resåren på framstycket;o) Äntligen något till mig!
"Såsom en gyllene ring i svinets tryne är skönhet hos en kvinna som saknar vett" Eldstickan

Inga kommentarer: