onsdag 28 januari 2009

I'm a hiphoper, yes I am?

Idag så hade jag en skitförmiddag på LHS. En mer ostrukturerad lektion än dagens kan knappt ens en ny outbildad vikarie genomföra. Och detta var en gammal uv! På em så skulle vi få träffa våra handledare inför c-uppsatsen, men han dök inte upp. Vår väldigt handfallne lärare kunde inte ens ringa efter honom-pinsamt! Ja ja det är LHS i ett nötskal så vi kände bara...FAN!
Pedagogiska institutet de hade haft en kanonbra föreläsning om c-uppsatser-lyllos dem.
Ja ja det kan jag väl leva med just nu! Men sen så ringde jag dotter, hon var arg och upprörd och jag blev så arg så jag trodde hjärtat skulle hoppa ur. De skulle grupparbeta om en musical, hon hamnade i en liten grupp med en till tjej och två killar. Varpå den ene killen säger; jag tycker vi kan ha en tjej som blir våldtagen och som det rinner blod ur skrevet på?! Min dotter blev väldigt arg, äcklad och upprörd. Och jag kände att hade pojken varit framför mig så hade jag nitat honom, helt opedagogiskt men jag blir galen på sånt där för det är bara SJUKT!!! Det en sak att man talar om sex, hångel och kanske kommer åt en bak eller så men våldtäkt det är
bara sjukt. Nog om det, jag mötte dotter vid slussen, vi åkte till CHOKLADFABRIKEN på söder, drack choklad ooch tog en pralin och pratade igenom det hela. Skönt...
Sprang på stan en stund, Englishshop. Jag hängde med dotter till Kulturama där hon dansar. Jag fick vänta utanför! Alla ni tonårsmamamor och pappor vet hur det är!;oS Träffade Helena och Tobias från Lets Dance det var trevligt! Kulturama har en liten scen där folk sjöng så jag satt brevid och stickade ännu en mössa, slår snart personligt rekord i mösstickning. Det var en massa tjejer som sjöng, vissa var superduktiga, en var tondöv och sjöng falskt fy det är så hemskt jag kände hur jag satt och skruvade på mig! Men i det stora hela kändes det som att vara med i FAME, vilken energi! Jag blev tillfrågad om jag inte ville dansa hiphop för vuxna på torsdagar! Varpå jag svarar som Beda 83; nej jag är nog för stel?! Nej då sa läraren glatt, kom på torsdag det är skitkul! Nja...funderar starkt på att dra med mig kusins sambo för att hon och jag skulle kinna dansa hiphop i maj när han fyller 40 år!Hiphop? Låter onekligen kul! Apropå skolincidenten så har jag mailat lärare och rektor, visst var det rätt? Och jag väntade flera timmar så att jag var lugn och fin;o)///Eldstickan

Lyckades sälja skötbordet idag-Hurra!

3 kommentarer:

Ango sa...

Vi ska också skriva C-uppsats den här terminen. Vi har inte ens fått handledare ännu... Vi vet inte när vi får dem eftersom timplanerna inte är klara ännu, och för att D-studenterna går före C-studenterna. När vi frågade förra veckan hur lång tid det tar innan vi får reda på handledare, om det skulle dröja 2 veckor eller 2 månader så lutade det mot senare... Det känns ju bra, speciellt som opponeringarna börjar i mitten av maj. Vi har alltså runt 2 månader på oss att genomföra en studie (material kan vi ju samla på oss så länge) och sammanställa den. Känns inte så proffsigt måste jag säga! Det här är på MDH, och det är väl lite likt dem antar jag...

Kram
/Ango

Samtal från min trädgård sa...

Jag tyckte det var rätt att du mailade och duktigt av dig att vänta ett tag, så allt det arga och upprörda hade fått lite andra proportioner.

Susanne sa...

Helt rätt, både att först varva ner och sedan mejla! Får en flashback om hur det var, när man fick dra sig tillbaka ett hus innan.. :) Tur att det går över