fredag 16 januari 2009

När livet ger dig en citron gör saft av den!

Så har det varit denna vecka en del citroner! Klassdeltagare på LHS har emellanåt varit så extremt negativa och fördomsfulla så jag blir alldeles galen. En av våra lärare har blivit lite snurrig, drar samma berättelse före rasten och sen efter rasten, inte så kul! Och det har varit ganska trögt allting, jag har haft ont i huvudet, riktigt illa fick ringa hem maken i onsdags. Det var bara:- du måste hämta barnen, jag har migrän. ( Vilket jag har var tionde år)Då är man glad att ens man inte är kirurg och inte kan släppa arbetet utan bara en vanlig IT-kille;o)
Har inte ens kunnat stickat denna vecka. Nåja, har haft mycket att skriva och analysera innan inlämningen, som var idag. Idag var det en märklig lektion på em på LHS, helskum stämning! Vet inte vad det blev för dynamik?!
Skönt att åka hem iaf, mötte min 11 åring köpte en present åt hans kompis. Han skulle på party med sanning och konka eller om det var ryska posten?! Jag pratade med honom för ett tag sen, han var nöjd han hade tydligen fått pussa nån;o) Hemligt vem det var dock!Dotter har en kompis här som ska sova över. Vi har sett Lets Dance och tja fortfarande är Tobias ( Bagges) och Helena bäst!!! OCH jag har stickat lite i kväll på ett ufo från i våras när jag och dotter "jobbade" i Stickameras monter på Sollentunamässan. Idag tänkte jag asch jag tycker jag har lite dåligt med kommentarer och så då vips så hade jag fått 5 st ( en dumming som tog bort sin) och en utmärkelse, då blev jag GLAD! Tack för det!!! Återkommer imorgon. Nu SOVA! Eldstickan

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej på dej hoppas huvet är bättre.
tittar in väldigt ofta hos dej , men är väldigt dålig på att lämna spår efter mej, men om de kan få dej lite piggare så gör jag gärna de.
Må så gott de går.
Eva.

Susanne sa...

Låter som en riktig skräpdag, trist! Hoppas att skola blir roligare nästa vecka och att huvudvärken försvinner all världens. Jag var också sen till Maria, och utan kontanter, fick göra en snabb språng till närmsta bankomat, hm. Ett stickcafé låter trevligt, det var länge sen det blev av för mig. Ha det gott/ Susanen