tisdag 20 januari 2009

Obama!

Idag så tillträder Obama, då skrivs det historia. Spännande...det kan bara bli bättre efter Bush.
I går hade vi en trevlig middag, jag hade gjort morots-saffrans-apelsinsoppa, gjort en smarrig röra med getost, philadelphiaost, creme fraiche och sultanrussin. Lite smarriga ostar och som avslut pavlovatårta, det är barnens älsklings och födelsedagstårta. I går sprang jag runt och fixade och fixade så på kvällen var jag ganska trött. Idag har vi en febrig 2 åring och en hängig 13 åring.
I kväll kommer resegruppen men då är alla pojkar och män hos mormor. Ska bli skönt att få hinna prata klart och kanske äta i lugn och ro. En massa trevliga mammor hoppas jag att det blir, känner 2 stycken av dem. Så idag blir det städa lite till, köpa mer vin och förbereda middagen. Tomatsoppa med mozzarella, hembakat örtbröd goda ostar vin, efterrätt blir en citronmaräng paj, vad tror ni? Smaskigt va?///Eldstickan

P.s Sonen som fyllde 7 år i går han fick en jättefin hemvirkad katt av sin gudmor, det roliga var att han hade örnkoll på att den var virkad och inget annat ;o) Den kommer på bild snart...Tack för den gudmor!

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Ser också framemot vad det blir med Obama vid makten därborta. Maten låter hur smarrig som helst och grattis i efterskott till sonen.

Knit-Marie sa...

Grattis i efterskott till Storpojken!
Men ang. Obama citerar jag min kompis i CA, USA:
"Don't get your hopes up. After all...he's American!"

Susanne sa...

Vilken kanonmat!!! Hur det än blir framöver in the States, trots allt den första färgade presidenten och det får man väl se som en seger...