fredag 9 januari 2009

Rastlös???

Jag försöker läsa men idag är det tyst i huset, nästan för tyst...jag har ont i huvudet. Jag to m drömmer om skolan när jag tar en liten tupplur och vaknar med ett ryck. Argh...Just nu läser jag " Att göra tänkandet synligt" av Sten Arevik och Ove Hartzell, den är aningen rörig men intressant. En av min lärare Ove är medförfattare, han är bra irl. Jag varvar denna bok med Olga Dysthes "Det flerstämmiga klassrummet" den är också bitvis mycket intressant men rörig-argh!!!Det bästa med den boken är att Olga själv tycker att hon verkligen lär sig av att analysera och observera klasser från ett annat perspektiv, ibland har hon dock en nedlåtande ton om vissa elever som jag har lite svårt för. Jag tycker att alla barn har intelligenser men på olika sätt. Nu mot böckerna igen...Eldstickan

Inga kommentarer: