lördag 3 januari 2009

SSS second sock syndrome...

Skämmigt nog så har jag sen i somras stickat på socka nummer två. Har "bara" haft en halv kvar men har liksom inte kommit till skott. Sååå trist! En spring forward socka som är kul och enkel. Men så i afton när maken jämlikt nog lagade middag så tog jag mig an detta ufo. Hmpf...Satt i barnrummet med marsvinen, dålig belysning, en kopp te såg på stjärnorna på slottet och njöt. Nu kan jag bara inte fatta varför inte jag har gjort det tidigare...Stickade klart en babymössa i går till flickebarnet i NY, kommer snart på bild, ska bara sy ihop och fästa trådar-gah!
Hittade ett par supersnygga långa strumpor på denna sida. Jag har tre hekto lornas lace som har väntat på det rätta mönstret, kanske är det detta?
Annars har dagens höjdpunkt varit när vi åkte pulka i hammarbybacken, bara en timme på em men det var så mysigt! Nu är det bara 884 läsare kvar tills min tävling utlyses;o)///Eldstickan

Inga kommentarer: