torsdag 1 januari 2009

Stenålderstv, dataspel och 2009!

I morse sov vi länge, vaknade 10.30 och kände mig besynnerlig dvs pigg! Vi åt sen frukost/brunch, jag gjorde pannkakor. Sen hämtade jag min kusin med familj. Vi åkte till nyckelviken, där var det så oerhört lyxigt, sol, djur och supermysigt! Vi hälsade på kossor, hönor, lamm och hästar lilla M var lycklig.Fikade i värmestugan, kändes som att vara i fjällen;o) Efter ett par timmar så promenerade vi hemåt. Helt ljuvlig promenad genom skogen. Kom hem spelade spel, drack te och snackade. Kusin och co for hem. Jag gjorde friedrice med kyckling och ärtor-supermumsig! Vi åt tidig middag såg på Ivanhoes slut, att han väljer FEL i år igen att Ivanhoe aldrig lär sig och tar den sköna och vackra Rebecka???;o9
Har sytt klart en kudde, sonens julklapp.Den behövde lite kardborrband. Förra årets bästa julklapp, kommer snart på bloggen!Jag såg en snutt av barnprogrammet det var stenålderstv, nämligen Drutten och Gena, ha ha...vilken flashback! Jag har försökt spela guitarrhero, känner mig som en gammal dinosaurie jag tycker tv-spel är såååååå trist! Om man åtminstone lärde sig att spela sångerna men man bara "luftspelar". Huvudsaken är att sonen tycker det är kul iaf;o) Jag har glömt att lämna nåt nyårslöfte kom jag på i dag, ganska skönt! Annars skulle jag nog ha gett ett antilöfte typ: jag ska börja röka ( obs skämt! )
Förra året var ett sånt år då jag låg efter med allt, så nu har jag stickat ifatt och lite annat. Har lite rester att tenta av sen så är jag klar. Kom dock på att jag har glömt att söka till vårens kurser? Så kan det bli om man stressar för mycket. Med hopp om ett gott 2009 med mycket resor och socialt umgänge, det behöver JAG!!!Ha ett underbart 2009///Eldstickan

1 kommentar:

doktoranden sa...

Ja, visst är det underligt att Ivanhoe aldrig lär sig! :)