söndag 11 januari 2009

Utmanad...

Jag har blivit utmanad av smycka
4 av mina favorittvprogram:
Eastenders BBC entertainment
Let´s Dance TV4
Kommissarie Lynley BBC entertainment
Murder in midsomer BBC entertainment
Nyheter
4 saker jag gjorde i går:
Vaknade först i familjen ( inte helt vanligt...)
Var i Nacka Forum en stund provade skinnjackor med min 11 åring
Pluggade so "Det flerstämmiga klassrummet" av Olga Dysthe
Bakade en pavlova tårta till gudsonens kalas ( idag)
4 saker jag längtar till:
Bli klar med min utbildning!!!
Få en lön och ett kul lärarjobb
Semester gärna i Turkiet sol och bad.
Hemlig semester med någon jag älskar (dock inte maken någon annan i familjen)

4 favoritrestauranger
Isakaya koi i malmö lilla torg ( godaste japanska maten i Sverige)
Akkis sushi på söder i stockholm, ett hål i väggen men bara bäst på sushi.
Bombay kebab på verkstadsgatan den godaste chicken tikka i sthlm.
Rival på mariatorget sthlms godaste ceasarsallad ( och godaste drinkarna i sthlm)

4 saker på min önskelista;
Att det inte fanns pedofiler och folk som utnyttjar barn sexuellt!
Fred i gaza och Israel
Glada och friska barn och make;o)
Ekonomiskt oberoende vore kul och då också ett större hus...

Fyra bloggar jag utmanar:
Alla som vill! Är så trött så jag hallucinerar...
Gjorde dock klart min matematikrest, har mailat in den håll tummarna. Skickat en del annat viktigt på mailen. Lång dag i morgon...skriva skriva skriva och läsa lite...

P.s Jag glömde säga att jag blev opererad i foten innan middagen, maken tog fram nål och pincett och tog ut en stooooooooooooooooooor sticka-argh! Så nu har jag ett fint lilleskuttplåster under foten////Eldstickan

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Hoppas det blir bra med foten och håller tummarna för matematiken.