tisdag 24 februari 2009

Barn och fyllhundar?

I dag har jag haft en skön och bra dag! I morse tog jag mig ut till Slagsta för att lämna in bilen, vi blev påkörda i slutet av Januari. Efter en del irrfärder så hittade jag fram;o) Jag var väldigt glad och extrasocial idag ( översocial enligt dotter men hon var inte med...hep) visade bilens skador, beställde nya batterier till nycklarna. När vi satt där och hade trevligt så frågade jag om 3000-milaservice om man kunde göra den hos dem? Nja jag ska gå in och fråga gubbarna. Och det gick alldeles finfint så på måndag lämnas den in för omlackning utbankning av bula samt 3000-milaservice;o) När maken frågade samma sak på telefonen sa det; Nej det går inte! Men med kvinnlig charm så kan man nå långt!;o) Åkte och åt lunch med en killkompis det var så mysigt, v var på Bakverket Bondegatan 59. Vi pratar så bra så det var supermysigt! Tack för det Kurt!!!
Hann hem sen en stund hade fått kulpost dvs PAKET!!! Hann vila en stund innan jag köpte semlor till grabbarna och dotter. Hämtade barnen på ett enkelt och bra vis idag...
Fick sushi till middag-HURRA! En superduperdag...
ett litet aber bara när jag och min 7-åring åkte hem i bilen sa han att i helvetet: får man inte leka, arbeta jämt samt ingen mat. Hos jesus däremot så får man leka, en massa god mat och man slipper att jobba. Sa han på fullt allvar...för det hade hans äldre kompis läst i en bok om Jesus. Jaha ja...Jag har hela tiden känt at det varit något märkligt med dennes pojkes mamma-nu vet jag! Jag försökte förklara att jag inte tror på himmel och helvete eller straff ( vilket han tog upp själva straffteorien gillar jag INTE) Hmpf...///Eldstickan ;o)

Inga kommentarer: