måndag 9 februari 2009

Föräldramöte???

Grrr morr min motor är på igen jag är arg! HURRA!!! Hellre arg än bara ledsen...Var på föräldramöte i afton, vi fick göra en jättebra engelskaövning, jätteroligt! Sen skulle vi diskutera lägersskolan och jag blev så matt, när vissa tyckte att vi kunde köpa loss oss/barnen det är bara att betala 1000 kr var. Morr , grrr. Så då höll jag en monolog om vad målet med resan är, nämligen att barnen ska få god gemenskap ( bara en femteklassare) samt jobba ihop pengar ihop ha roligt ihop osv. Jag kom med en del konstruktiva ideer, inget stickrelaterat dock;o) Då var det vissa som var ååååå nej det går inte säg inte till mig att det INTE går jag avskyr negativa människor. Men mest av allt hatar jag ( ett starkt ord) när folk inte kan se sina egna barns kompetens utan talar OM dem som om de vore idioter!!! GRRRRRR....Matt///ELdstickan

Jag förtjänar en stickning och lite vin...

3 kommentarer:

Anna sa...

Lite vin och en bra stickning i soffan låter som den bästa medicinen!
Nya fodral på G under kommande helg. Kolla om något passar då, annars kan du ju beställa. Så glad jag blir av att du gillar mina grejer.

maLinka sa...

Håller med dig fullkomligt! Hade samma typ av diskussion i min sons 9:a. Nu hör till saken att skolan ligger i de finare delarna av Bromma och medelinkomsten är säkert rätt hög MEN jag tycker inte att man bara ska pynta upp pengarna rakt upp och ner. Hur ska då barnen lära sig pengars rätta värde?? Nja. efter mycket diskuterande fram och tillbaka blev det en loppis i alla fall. Mycket pengar fick vi in och barnen var jättenöjda!
Lycka till.

Susanne sa...

Helt sanslöst tråkigt!! Vi vill ju att våra barn ska få lära sig glädjen i att jobba för saker så de sedan kan njuta av belöningen än mera ..ja du vet vad jag menar?! Lycka till och stå på dig, Susanne