onsdag 18 februari 2009

Madonnamick!!!

Hej hej!
Oj oj nu har jag vickat i skolans värsta 1-3 ( lågstadiet) Den här klassen har så mycket attityd , svär och har noll respekt för vuxna. En ganska kul klass att vara i trots allt. I går fick jag skälla och gorma ( vilket dotter tycker att jag gör för mycket kan man läsa i hennes blogg-oops!) och prata om att man måste tänka på gruppen och inte bara sig själv. Ett gäng med fullblodegoister-pju!!! Som sagt 2 intensiva dagar. I morgon är jag LEDIG jag ska bara skriva, ´plugga, göra ett engelskaprov, ha ett möte med en mamma, gå till dotters skola och snacka om skolresan i 9,an. ( " år kvar, gäller att samla pengar i tid)baka till fredagen. Fixa kläder till fredagen så jag ska ha min klass min gulliga 4;a vi ska ha svart kjol, vit blus och vara brittiskt snofsiga. Det blir kul!!!Personalen på skolan är väldigt trevliga, men idag var det väldigt oorganiserat och engelska materialet var felstavat katastrofala fel som att inte kunna ha rätt tempus i ( I was born in 1968 så skrev det am i stället, kunde inte stava till ledsen dvs sad utan stavade said, jag höll på att gå i taket men jag sa till på ett trevligt sätt att det var felstavat) En annan intressant sak var att jag hade en Madonnamick idag dvs en pojke var döv så de hade jättefina utrustning för det. KLart coolt men jag pratar ju nästan hela tiden så till slut bad den döve killen mig att stänga av madonnamicken, ha ha så han fick vila öronen. Men det funkade bra;o)
Nu ska jag vila en stund, sen snygga till mig och gå på restaurang med Johan och Helen. Tjoho -vuxensällskap!!!///Eldstickan

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Snart måsta jag göra ett uppehåll i läsandet av din blogg. Jag blir nämligen alldeles utmattad av allt du hinner med. Puha! På tal om dålig engelska, så hamnade jag på Öppna Kanalen (HUR???) i en konsert med Hans Adler - en gammal 60-tals artist(?) Och han hade sjungit dessa engelska gamla låtar sedan 1962 och ännu inte lärt sig rätt uttal. Det var hysteriskt kul för han gjorde alla svenskfelen + grammatiska fel som totalt ändrade innebörden i texten. HIHIHI Skrattade så att jag störde min sjuke man.Han hostar och har 39.5, men fixade ändå tvätten idag. Medalj eller?