torsdag 5 februari 2009

Just nu ska det vara franskt...


Denna unge man Raphael har en fantastisk röst tycker jag, förstår du sen franskan vilket jag gör tja då är du hemma!
Jag har sett 2 franska filmer, Moliere på franska finns på dvd, väldigt bra skådespelare, fina dräkter perfekt att se med barnen från 7 år. Har även sett en film som de sa var en Woody Allen variant men på franska, det var den INTE men den var väldigt sorglig och vacker den heter SKÅDESPELERSKOR. Väldigt fransk och vacker, och sorglig. På mitt nattduksbord ( I wish under sängen...) ligger Madame de Pompadour av Herman Lindqvist ( fr bokklubben) lite för mycket information om årtal och familjer aningen hattig men själva grundhistorien är bra. På sticknålarna är det bara heavens hand i lila, en halsduk åt moi. I koppen te och i magen en ingefärskaka....///Eldstickan ;o)

1 kommentar:

Susanne sa...

What a guy! Jag läste franska i tre år och tyvärr är det inte många ord som fastnat efter xxx år :(, men det var verkligen ett bra musiktips. Går på alvedon, nässpray och bihålelindrande, men hoppet är det sista som övreger männinska som bekant. Hoppas vara piggare och kunna ta en tur till Marias nån gång vid lunchtid. Ska du gå dit? /Susanne