tisdag 10 februari 2009

När man får ett brev från sitt gamla liv...

Idag fick jag ett brev från någon som jag genast ser på handstilen vem det är. Jag blev glad och ledsen, glad för att hon lever ledsen för att jag var rädd att det var tråkiga nyheter. Denna dam , Siri bor i en liten by i norrland hon var granne med min mormors syster mamma Nanna. Det finns ingen som bakar så goda kakor som Siri;o)
Innan posten kom hade jag haft en ganska trist dag, fått ett mail från min 7 årings knasiga fröken ( tyvärr så är hon knasig hon bryr sig inte om barnen alls)som skrev att han var omogen, inte ville göra vissa jobb, att han satt länge i matsalen åt dåligt ( vilket för mig är allvarligt han älskar ju mat...)men att en kompis skulle gå med honom från matsalen. Jag svarade sansat, vuxet och klokt.
men jag blir sååå matt jag hade önskat info lite tidigare för jag har sagt att han är lite ledsen. Så nu ska mormor vara med nästa vecka...VARJE DAG, kampanj Isak skall stärkas;o) Det tar så mycket energi och jag har liksom en tappad sug så mindre olämpligt kunde det inte komma ( som vanligt) Tog en kopp kaffe innan hämtning av barnen då läste jag Siris brev, där skrev hon att hon var sjuk hjärtat och vatten i lungorna och att hon hoppades att vi skulle fara uppöver så hon fick träffa barnen innan hon dog. Gissa vem som storgrät på Gateau...kaffe och tårar i massor. Hon står liksom för det goda i min barndom...tårögd och ledsen Eldstickan

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Kom inte fröken med några konstruktiva idéer om vad hon tänkte göra åt saken??
Tur att mormor finns. Jag ska bli en sån mormor.
...
Får du inte lust att bara strunta i allt och slänga dig på flyget upp?