lördag 21 mars 2009

En bra dag!

 
Hos oss gillar vi färg...dotters fikakalas förra helgen lite vårbetonat...
 
Sonen var med på stickkafe, det blev tårar och drama...men till slut så kom han på att han kunde rita av en av stickerskorna, fin va?
 
Förvånad Eldsticka brevid Ulrika från hjälpstickan.
 
Garn garr och garn...Väldigt mysigt att få komma in till stan och sticka och få tillbaks sticksuget...jag stickar en sjal med mitt Londongarn...som kommer snart på bild.
Jag hädade och köpte en kofta på rea idag, supersnygg och enkel från KUS lite socionom/kulturarbetarvarning på den men nu har jag en tunn varm och snygg kofta för bara 325 pix!!!Så kan jag sticka annat. Och jag har faktiskt städat vårt sovrum och mitt skrivbord som var som ett bombnedslag;o) Sonen från stickkkafet ville laga mat ( Hallelulja!!!) Och fisk dessutom det blir tilapiafileér som är en grymt god fisk!
Min tävling som jag hade vid ett visst antal läsare gick sådär...jag fick iallafall ett supertips om London, den läsaren ska få ett pris iaf. Kommer snart på en blogg nära dig!! ///Eldstickan;o)
Posted by Picasa

4 kommentarer:

m sa...

Vad duktig han är på att rita, din son! Vilken härlig bild! Den skulle du brodera på nåt!

Catarina sa...

VAd mysigt ni ser ut att ha det :-)

Det där med att inte läsa mönstret ordentligt..det är jag van vid.. :-)...min bästis K är likadan...jämnt!! Men det gör inget..kul att få hjälpa till ibland...

Catarina sa...

När man "samlat upp" alla m igen efter short rows..så finns där ett v där man ökar 1r, 1a, 1r i samma m hela v. På så sätt blir det 600 m. :-)

Catarina sa...

...eller om det var 1r i främre..1r i bakre...1r i främre på sammma maska. Du hittar det nog :-)
I alla fall blir det 3 m i 1 m hela varvet ut..