söndag 26 april 2009

DN ger perspektiv!!!

I morse så läste jag artikeln om Lilla Emma som ska rädda sin brors liv via navelsträng och benmärgstransplantation, vilken enorm press den familjen lever under.
Då är halfluss från helvetet, hade 39 garders feber i sju dygn, svettades och yrade på nätterna, trodde jag var i London en fjärt i rymden. Det är då man blir tacksam över det man har, TACKSAM!!! Att yngste sonen slog ut en tand, att han fick en liten snabbis med ögoninflammtion är ju en skitsak!!! Idag har jag varit ilsken över hur stökigt det är överallt men då sa barnen bara the royal highness börjar friskna till!
Var och shoppade också, men jag måste säga att jag fikade två gånger under 1,5 timmes shopping så jag var/är aningen matt. Nu läser OM jag Stieg Larssons andra bok
och njuter av det! Har gjort dipp, väntar på att dotter ska köpa chips...slurp... fylla på saltdepåerna;O) Har to m stickat ett par varv, men jag är inte särskilt vass men tacksam;o) Kram och tack för alla friskhälsningar från mina bloggvänner!
Eldstickan

1 kommentar:

Ulrica sa...

Ja verkligen perspektiv, samtidigt som folk dör i knasigt virus på andra sidan jorden... då blir en halsflussar och lunginflammationer petitesser. Vad sa de på SÖS egentligen...?

Du verkar vara som jag...får spel när det ser ut som skit hemma... ändå är jag inte en städ-freak :-)