lördag 16 maj 2009

Färdiga projekt...

 
Får jag presentera LIll-Bertil!
 
Farbror Runes Crazysocks efter vikt är klara-hurra!
 
Sonen med Lill-Bertil, som han sover med!
 
De är så näpna ihop! Kul att virka, men urtrist att sy ihop, men men det är min första virkade nalle, det är nästan vanebildande! Jag har en efterlysning; Jag behöver en vinsjal, dvs den ska var tunn, mjuk och ett enkelt ( icke romantisk) mönster som ska värma när man dricker vin i trädgården en halvljummen sommarkväll-hjälp? Jag ska på stickkafe imorgon, det ska bli jättekul, fast jag bara har tråkstickningar...måste få ihop logistiken bara...trodde det var idag ju...argh

Eldstickan;o)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Urgulliga...båda två!

Samtal från min trädgård sa...

Så söt den var Lill-Bertil, och en söt lillhusse också. Brukar ju virka mina sjalar med stolpar och dubbelstolpar och ökar i sidorna. Det blir fina sjalar och de är extremt lätta att göra.