söndag 10 maj 2009

The Reader!

Idag var jag och dotter på bio och såg den här filmen . En väldigt lågmäld och bra film. Den unge älskaren är helt briljant! Kate Winslet var också bra men som sagt det är den unge mannen som fastnar. Tyvärr var det ett gäng döva pensionärer i salongen som pratade HÖGT under filmen, jag höll på att bli galen. Till höger satt ett par som pratade om sin semester när filmen startade...helt respektlöst. Och jag går och är ilsken har ont och det är bara några dagar kvar till op...
I går var det loppis och jag lyckades köpa fyra stycken kanonböcker ;
"Familjens projektledare säger upp sig" och " När jag fyller 40 ska jag vara snygg, rik och lycklig ( och yngre) av Gunilla Bergensten, de var väldigt bra det är en HÖG igenkänningsfaktor i dessa böcker, tyvärr! Men kul skrivet iallafall den första boken.
Sen kom jag över Ray Kluuns "Änklingen" den är sådär jag är mitt inne i den det är lite för mycket sex och droger än så länge, men vem vet? Lyckades komma över Alex Schulmans "Skynda att älska" den ska jag läsa på sjukhuset tänkte jag.
På stickfronten så är det crazy sock 2 som gäller;o)

Må gott///Eldstickan

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Vilka böcker! De skulle också sitta bra här hos mig. Det med bio är typiskt, men inte för att man får samma känsla, men i bland köper vi filmen i stället, så kan vi se den när vi vill och hur många gånger vi vill.

Susanne sa...

Schulmans bok är jag också sugen på, lycka till med operationen. Kram Susanne