onsdag 20 maj 2009

Tokarg!

I går var en underbar dag!Drack vin på krogen och hade bra samtal.
I dag var bra tills i em. Kom till skolan, allt var frid och fröjd, hämtade min lilla flock. 7 åringen stod på skolgården vid pingisbordet, snett mittemot står min äldste sons klasskamrat och servar superhårt så min 7 åring får den i ansiktet. Djävligt klantigt, så jag blir förbannad ( vallonblodet svallade)
Vad gör du? Du kan inte ta i allt du orkat till en 7 åring??? Eller??? P som slängde bollen på min son bara flinar och jag säger; Du kan ju åtminstone be om ursäkt. Och han bara flinar. Jag var så FÖRBANNAD!!!! Argh...tänkte mailat hans morsa...
Sen hem i bilen börjar min 12 åring prata om klassresan som ska ske nästa helg (29-30Maj) och jag frågar om hans favvotjejkompis K ska med. Nej, hon har inte råd. Då får jag fan i mig blodstörtning igen, för resan kostar 550 kr istället för 1000 kr då barnen tjänat in pengar själva. Men jag blir så förbannad...ska en unge inte få följa med då för att hennes mamma är ensamstående??? Vad är det för skolresa???
Köpt ett presentkort idag för 100 kr insåg sen att jag bara tog kvittot men glömde själva kortet, så inget presentkort till dotter på hennes namnsdag.

Nu sticka, te och TV - grr från Eldstickan

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Jag är såååå glad att skolresetiden är över för min del! Mardrömsföräldrar, mardrömsdyra resmål. En var bra: dotterns på mellanstadiet. Den gick till en scoutgård på en ö i Mälaren. Lagom långt, lagom dyrt.