söndag 14 juni 2009

Gårdagen gick i garnets tecken;o)

 
Här är det garn som jag glömt bort vad det hette när jag var på Marias garns woldwideknitday ( dte var fler ord och bosktäver men ni hajar) Garnet är Araucania Ranco Multy färg 331.
Det var trevligt att sticka och prata med folk, det var diskussioner om det mesta!!! Efter stickningen så gick jag på stan och belv DUMSNÅL ( händer 1 ggr/10 år) det spöregnade och jag hittade ett snyggt litet paraply i rött på designtorget för 75 kr, fick dumsnål slag och köpte det INTE!!! Väldigt dumt...jag blev blötare och blötare fortsatte att gå och fixa saker. Köpte bla annat en salsaskiva till sonen på El Barrio! Köpte även två böcker blan andra Katarina Wennstams "Dödergök" en perfekt semesterbok, den läste jag ut imorse. Intressant och samhällskritisk bok-I like!
Köpte även Jonas Karlssons noveller. I dag har jag sytt och sytt klart fodral till kökssoffan och nya kuddfodral, det blev riktigt snyggt trots att jag INTE är någon wizard vid symaskinen;o)
Är kameralös då dotter haft med sig kameran till Gotland...Nu ska jag läsa Malla handlar///Eldstickan
Posted by Picasa

1 kommentar:

Susanne sa...

Märkligt vid vilka tillfällen snålheten slår till :). Berätta gärna vad du tycker om Jonas Karlssons noveller.