måndag 8 juni 2009

Kal för en kofta!

 
Här är starten, jag har tagit fram det jag behöver.
 
Titta jag har to m gjort en provlapp 16 m/ 10 cm. Lila Heavens hand.
Jag tyckte mig ha läst att det skulle vara rundstickor i 2 strlk? Men nu hittar jag inte det på Tant koftas blogg? Nån som har läst mer noggrant än jag? Jag saknar en rundsticka 4,5 som jag tror att det ska vara i början och sen ska jag byta till 5,5. Nu ska jag sticka på nåt annat en stund! Ska nog ta en sväng till stan börjar bli rastlös/uttråkad här hemma. Får inte städa eller bära tyngre än 5 kg så...ser bara stöket just nu...///Eldstickan
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Om jag inte missminner mig ska man ha en tunnare sticka för halsringningen så att den blir lite fastare. Sedan behöver man två i den storlek man stickar resten av koftan för att kunna prova den.

Tant Kofta sa...

Just som Mia skriver. Härligt garn du valt