måndag 27 juli 2009

Jag tror jag kan det, jag tror jag kan det...

 
Denna sjal är såååå kul att göra, trodde INTE jag var sjalmönstertypen!
Mönstret krånglade i början, men nu i Virserum så lossnade mönstret, fick repa upp säkert 10 cm då det inte var perfekt på ena sidan.
 
Dotter i min Tant koftas kofta.
 
Kolla hur lite garn som det fattades när jag satt i bilen ner till Småland, som tur var hade jag en provlapp i samma garn här hemma så nu är den klar, ska bara fästa trådarna.
 
Det saknades ungefär 2, varv och avmaskningsvarvet, tur att den turkosa sjalen var med samt denna stickning http://picasa.google.com/blogger/' target='ext'>

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Finfina grejer!

Samtal från min trädgård sa...

Har repat upp min limegröna sjal, som skulle vara i samma mönster som din blåturkosa. Fick aldrig det at stämma i slutet på varvet, men skam den som ger sig, ska nog ge mig på det igen, när mitt huvud hänger med.
Kul med den koftan topdown, kunde tänka mig att ge mig på det med.

Marias garnhändelser sa...

Kul att det funkar med spetsstickningen:-)