onsdag 26 augusti 2009

Istanbul, Grand bazar!

 
Här sitter undertecknad och fikar, det är krävande att shoppa!
 
Här är min kompis Ayten som var vår "värdinna". Detta år var det ett speciellt besök då hon fick bröstcancer i februari, det var väldigt chockerande för oss alla. Men hon har blivit en så otroligt mycket klokare person, missförstå mig rätt hon var klok innan men hon har hanterat det hela så bra. Har varit med i en stor dagstidning i Turkiet om bröstcancer, den hrä veckan ska hon vara med på TV i Istanbul. Hon har gjort någoting så mirakulöst bra av alltsammans. Det är helt fantastiskt. Så vi har diskuterat mycket om livet, cancer så klart.
Vad man ska äta för att slippa få det, genetik, vikt, plaster och kläder ( gifter i dem) ekologiska produkter, smink och cremer utan gifter. En fantastisk semester!!! Och vi har så otroligt mycket roliga minnen ifrån The wild dayz!
 
Här är undertecknad med mest för att man ska få se bazaren i bakgrunden
 
Här är dotter, som var på date med grannpojken Poyraz!!! Hon fick se de ungas Istanbul.
Idag är en sådan dag när jag inte får något gjort men jag har bloggat iallafall;o) ///Eldstickan
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Dotera poserar snyggt, men modern ser lite suddig ut på en bild. Det ska nog inte vara mer där!

Samtal från min trädgård sa...

Åh, så kul med barzaren i Istanbul. Har funderat på att åka dit sådär bara över en helg med ett barn eller kanske bara med mannen.

Monica Hansen sa...

Vilka fina bilder, och kul att se de vakande ögonen i bakgrunden:)