söndag 6 september 2009

Skratt/stickkafé!

I lördags var jag hos Marias garn och stickade lite. Men mest av allt skrattade vi och pratade och skrattade och fikade nästan oavbrutet i tre timmar. Det var så himla kul precis vad jag behövde! Hade det supertervligt med Linda, Eva och "mörkhåriga färgstarka med de fina naglarna" också Maria och en trevlig dam från Norrköping.
Precis som jag gillar det spontant och generöst och roligt;o) Försökte publicera mitt noronysta och min fina pläd, men kameran/picasa strejkar. Men som sagt återigen TACK för alla garv/// Kram Eldstickan ;o)

4 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Måste också någon gång försöka komma in till stan och kolla på ert stickcafé.

Sofia sa...

Hej, damen från Norrköping heter Margareta och hennes blogg heter: http://mettasblogg.blogspot.com/
Ett gott skratt förlänger ju, som bekant, livet!
/Sofia

Metta sa...

Ser att Sofia redan har presenterat mig. Ja, visst hade vi några trevliga timmar med mycket skratt hos Maria i lördags. Precis vad jag behövde.

Metta sa...

Du undrar om jag har mönster till mina vantar. Jag har ett grundmönster till tumvante, men eftersom jag gillar att sticka på "fri hand" varierar jag med olika färger och "lånar" mönster från olika håll och kombinerar med mönster från bl.a. korsstygnsböcker.

Jag håller på att lägga in etiketter på mina inlägg bakåt i tiden, så där ska du kunna hitta vantarna jag stickat under 2009.