lördag 24 oktober 2009

Skavlan?

Är man dam/tant/vuxen-aktig om man gillar Skavlan? Men jag tycker han är ganska mysig, han gör trevliga program. Han ställer frågor på ett trevligt sätt ( det man själv undrar över sa min mamma;o)Eller så får jag väl säga att han han är så stickvänlig, alltså att man kan sticka och samtidigt ha fokus på honom eller tvärtom. Efter några ganska tunga veckor, har varit in i döden trött, ett läkarbesök på VC som var ett skämt, jag rusade ut därifrån arg och gråtandes. Tillbaka p å ruta ett.
I går var sista dagen av min kurs och jag har inte ens lämnat in alla uppgifter det visar hur trött jag har varit-HU! Så nu tar jag mig helt enklet ett höstlov, ska bli så skönt, inga tider att passa, sticka så mycket eller lite jag vill. Ska låna lite bra böcker och jag ska vara snäll mot mig, vara lite ego!!! Jag ligger efter med mig, big time...kanske boka mig en massage?!
I detta nu kl.20.34 sitter dotter och mannen på Gotlandsbåten mot Visby, de ska ha minisemester, dottern to m den 28 på onsdag, mannen kommer hem imorgon kväll. Ett barn sover, ett läser ett chattar. Ska natta det läsandes barnet sen blir det te, Juliette Binochefilm och en stickning, kanske en ny?

Eldstickan alias tröttstickan

4 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Tröttstickan var en bra beskrivning på oss ibland, oftast glömmer man bort sig själv mitt i allt. Så ta ledigt, vad betyder det i långa loppet? Inget, så du kan med gott samvete unna dig det.
Kram!

saltflingan sa...

Helt rätt tänkt med ego-tid och en ny stickning. Jag hoppas du får ett riktigt skönt höstlov!

Boel

Eldstickan sa...

Ändå så har man dåligt samvete för sin egotid, WHY??? Men idag så struntar jag faktiskt i städningen, bäddar ner mig i sängen med en stickning, dotter BEHÖVER faktiskt en ny tröja;o)

Susanne sa...

Det gör du helt rätt i! Man måste pyssla om sig själv mellan varven annars blir det knas och trassel :) Kram