söndag 29 november 2009

Knocke-smocke och garn...

 
Här är äldste sonen som ju varit hemma i 10 dagar och jag har varit "syster".
 
Här är efterlängtat garn från gungadin pga av sjukdom i den garnfamiljen fick jag vänta l-ä-n-g-e, men jag fick ett personligt brev och lite gratis garn, så jag är glad. Och sjukdom är ju tyvärr sånt som händer alla...Spana in de vackra färgerna...har redan startat ett litet projekt med det syrenfärgade;o)
 
I lördags skulle vi på glöggis, vi skulle "bara" byta om och piffa till familjen, när 7 åringen sprang runt för att hitta sina jeans, så ramlade han rakt in i byrån, som tur var det tyg för samt att han inte skadade ögat. Så till nacka närakut för att kolla att han inte hade fått hjärnskakning samt tejpa ansiktet så han inte ser ut som scarface!
 
Posted by Picasa
Spana in Knocke-smockes blåtira idag, etter värre, men nysta garn det kunde han göra för det är ju kul!
Det enda vettiga jag gjort idag är att koka gröt, tända stakens första ljus, sticka, se en film alldeles ensam ( MY beautiful laundrette fr. 1986) samt tokstädat mitt skrivbord och fyllt i lite viktiga papper. Nu ska jag slappa en stund sen ska vi klippa oss, jag och dotter. Ha en skön första advent///Eldstickan

2 kommentarer:

Susanne sa...

Men vilken pärla!! Tur att inte skadan blev värre, ser ut som han tar det med ro.

Knit-Marie sa...

Stackars! Men han ser onekligen tuff ut!