fredag 6 november 2009

Den försvunna virknålen...

första priset i familjen iafton var denna mumsiga choklad geisha , jag har tappat min favvovirknål, gult handtag med silverfärgad virkhuvud. Men om du är synsk och vet var min virknål är så lämna din mailadress så kan jag få din hemadress så vinner DU geishachokladen;o) Maken var snäll och köpte två nystan till mig så jag kan virka delar till en "hångelkudde" tyvärr så sa jag fel garnsort, så nu har jag två snygga yllenystan men saknar det andra garnet som jag inte för mitt liv kan minnas namnet på. Idag har jag talat med sjukvårdsupplysningen, qvinnan där var den mest oproffsiga och tokiga jag talat med på länge, (hade psykpatienter som framstår som mer normala i somras) till slut så sa; jag men du jag tror inte att du kan hjälpa mig, varpå hon SKRIKER men du kan inte ringa till Astrid Lindgrens barnsjukhus operations avd där opererar de!!! Varpå jag sa att nu får du ta och ge dig och du behöver inte vara oförskämd, hon fortsatte att skrika, då slängde jag på luren. Ringde så ALS i Solna och fick väldigt bra hjälp, proffig och lugn. Jamen ibland undrar man ju vad det är för dårar de anställer på sjukvårdsupplysningen???
Nu har vi fått en god middag med wokad kyckling och ris, jag har gjort kladdkaka som ska serveras med physalis och vispgrädde-mums! Sen de DE OMUTBARA och lite stickning.

ha en skön helg/// Eldstickan

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Titta mellan, bakom kuddarna man sitter på i soffan, in mot ryggen..

Eldstickan sa...

Fast jag virkar i sängen...