tisdag 5 januari 2010

En dålig dag...

är en dag med huvudvärk, idag har det varit en sådan dag. Usch jag som har en j-kla massa att plugga. Jag läser och läser och har haft en djävulsk h-värk.
Gick och la mig klockan 14 för att sova bort den, klockan 15.50 väcker dotter mig och säger; Karin ringde och sa att ni skulle ses i Centrum kl 16.00. Hjälp och panik...ringde K på mobilen, inget svar...slängde mig in i duschen. Fick tag på Nina, och jag är naken men ge mig 10 minuter så hinner jag...slängde på mig ansiktscreme, hoppade i kläder. Bad dotter slänga i en stickning i en väska. Sprang ut till bilen...hej hej. In till stan, träffade Eva, så nu var vi Karin, Nina, Eva och jag som skulle sticka i Skrapan. När vi så satte oss där så upptäckte jag att ett nysta till mina tvågfärgade vantar saknades så min stickning räckte till ett och ett halvt varv. Men det var mysigt ändå, vi pratade om högt och lågt som vanligt! Kom hem fick god mat från linas, sen fick jag huvudvärk igen, så då fick jag massage. Har stickat lite, lite och nu ska jag läsa...men jag känner skallebanken komma krypande. Men jag vill i af göra en ny axelvärmare hos Tant kofta den 26 december. Denna vill jag också göra...måste bara ha det perfekta garnet något mjukt, något förslag?

Eldstickan;o)

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Glömma garnet...vilken rysare!

Eldstickan sa...

Ja det var INTE kul, men det var pga av att jag försov mig...

Karin sa...

Hoppas att du mår bättre nu och att vanten fått fortsättning hemma! Nästa gång får vi se till att ta med två projekt var så att det alltid finns något att göra. Hur som helst tycker jag att det var en trevlig fika och att vi snart ses igen!
Till Citron har jag använt Ranco och funderar nu på en i kid silk haze, tror att det kan bli kul. (ev. ska jag blanda med Habus cotton gima) Annars kan jag tänka mig att Zauberball kan passa perfekt såg någon på ravelry som hade gjort en riktigt snygg variant.

Kram och LYCKA TILL med skrivandet!

Karin