onsdag 20 januari 2010

När livet slår till sådär satans hårt och skoningslöst!

I går hade jag en fantastisk fm, ovän smsade att hon ville vara vän, träffade trevliga människor hela dagen på mitt nya extrajobb. Min älskade trea fyllde 8 år och blev firad både på morgonen och på kvällen. På den sena em fick jag ett sms av en gammal kompis "hej är i sto. Min systers son var den pojke som blev körd på av roslagsbanan i går. kram". Varpå jag svarade ungefär ; Oj, hur mår han? Kram
Varpå hon svarar "Han klarade sig inte. Så vi är alla i kris. Han skulle ha fyllt 15 år om tre månader".
Då slängde jag mig på de olika nyhetssighterna och såg att han var avliden. det är så sorgligt, tragiskt och onödigt när en så ung människa dör. Han är en sådan som jag alltid har hört om via min vän. Jag är faktiskt forfarande i chock tror jag, kanske också för att jag har en egen 14 åring? Här skriver hans pappa på sin blogg om vad som hände Linus som pojken heter, det är så smärtsamt att läsa och varje förälders mardröm. Men stanna upp i ditt stressiga liv och tänd ett ljus för denna pojke som bara fick 14 år på jorden. Jag är så ledsen för hans skull, för hans familjs skull alla vänner och skolkamrater. Kram till alla och var rädd om era älskade/// En väldigt ledsen Eldstickan

2 kommentarer:

Linda sa...

Det finns inte ord....... Stor stor kram! Usch, hemska värld...

Linda sa...

Mönstret till min sjal fanns i februarinumret av tidningen Land förra året. Men jag har det nerskrivet på mail, så om jag på något sätt får din mailadress så kan jag maila det :)