söndag 14 februari 2010

Champagnestickning och lite annat!

 
Här har jag och min 8 åring blockat min färdiga sjal, som är stickad i ett garn som heter jitterbug. inget nytt under solen, nystanet har nog legat i ett par år...
 
Här kan man ana mönstret...Det var ett bra garn att lära sig mönstret utantill med;o) Nu stickar jag en likadan men i enfärgat malabrigolace i turkos. Kul stickning. I fredag var jag på champagnestickning hos Karin, väldigt mysigt och trevligt och god mat. I lördags var jag på Lee Miller utsällningen på Millesgården, det var en fantastisk utställning och vilket liv, vilket öde. Det var otroligt länge sedan som jag blev så berörd, det var helgens höjdpunkt. Jag hade även trevligt sällskap av Helena en kompis;o) Vi funkar så bra, nästan som att vara ute med en stickerska;o)
Sen firade vi min älskade som fyllde 13 år i går, hans gudmor, mina föräldrar och två av hans kompisar var här. Tyvärr är bilderna på makens iphone och han nattar så inga bildbevis just nu.
Idag har vi ralat,fast på fm så fick jag ett märkligt meddelande på FB att en av mina favoritväninnor skrev nåt med ambulans óch det andra var svårtytt. När jag ringde upp henne så var ambulansen på plats och jag fick bara prata med hennes nioåring, så jag fick bara veta att mamman var sjuk. Jag fick jaga tag i barnafadern som befann sig i Stockholm och han blev skärrad och chockad så klart. Efter det så var vi i Forum en sväng för att sonen, 13 åringen skulle köpa ett smycke till sin flickvän. När vi kom hem var jag helt slagen, sov i två timmar. Hoppas jag inte har dragit på mig lillemannens virus, han hostar och har haft feber i en vecka. Och jag hade fyra dagars inbokat jobb som vikarie förra veckan som jag fick tacka nej till-argh! Men det värsta är att viruset har varit hemskt han har verkligen varit sjuk och ynklig min lilla solstråle. Vi har inte firat all <3 dag något nämnvärt jag fick en väska ( att ha träningsgrejor i, men jag tänkte genast på hur mycket garn man skulle kunna fylla den med på fredag, på syfestivalen) och fina rosor. Maken fick ett par cooola sneakers för undertecknad längtar efter våren. Går fortfarande och väntar på besked från Visby hur min kompis mår....ska sätta mig och sticka och se på TV. En intensiv helg///Eldstickan
Posted by Picasa

Inga kommentarer: