måndag 8 februari 2010

Första stickkafeet hos Maria 2010!

I lördags morse var jag ganska matt efter en intensiv och besvärlig vecka ( ny arbetsplats med fanatiska regler,dåliga pedagoger, tråkigt språk med barnen samt ironi.) Så allt gick i slow-motion. Funderade på vad jag skulle ta med till 4-års kalaset hos Marias garn, blommor kände jag att det tar alla andra säkert med, garn verkade en aning meningslöst;o) Men nybakat fikabröd, då damerna där brukar gilla att fika. Så jag tog med mig denna kaka
 
Här sitter Eva med sin typiska Evakofta!!! Det var så skönt att träffas och prata, prata, prata, andas, dricka kaffe, prata och prata och skratta enormt mycket!
 
Här var det en salig blandning av folk.
 
Sist men inte minst IVAR, oj vilken man, vi pratade om allt möjligt och Ivar var så rolig, på ett underfundigt sätt. Eva och jag blev helt Ivarfrälsta, honom vill vi sticka med igen!!!

Eldstickan;o)
Posted by Picasa

10 kommentarer:

maLinka sa...

Fina bilder! och kakan var supersmarrig :-P. Ja, visst var det trevligt i lördags.
Vill bara tipsa dig om att Eva, som också brukar gå på stickcaféer med mig, har äntligen skaffat sig en egen blogg. Du hittar henne här om du är nyfiken: http://schysstanystan.blogspot.com/
Sköt om dig.

Marias garnhändelser sa...

kakan var urgod och jag hoppas verkligen sara kommer att baka den:-)
Tackar!

Eva i Halmstad sa...

Önskar att jag hade varit med, är riktigt sugen på stickcafe.
Vem är inte Ivarfrälst?? =)

Ha de gott
Eva.

Asplund sa...

Själv är jag Eldstickefrälst - behöver bara tänka på hur kul det var vid vår bordsdel för att bli på gott humör! På återseende!

Kattis sa...

Ahhhh vad mysigt!!!!!!!!!
Vi ska till Granhammar på stickcafé ikväll...Ska bli mysigt, kallt och kul....

Kramizzzzzzzz

Samtal från min trädgård sa...

Det låter väldigt kul! Önskade att vi kunde vara med någon gång.

Knit-Marie sa...

Jag var där dagen innan och gamade åt mig lite av varje....eftersom jag rakt inte behövde mer garn. Hmmm

Linda sa...

Åh vad avis jag blir. Önskar jag också varit med!!! Men det var min helg med barnen och vi hade det iofs också trevligt ;). Hoppas vi ses snart en annan gång!! Kram Linda

Eldstickan sa...

Det var onekligen väldigt roligt vid min och Asplunds och Evas och Lisas sida av bordet;o)

Asplund sa...

Utskicket från Yll och tyll var absolut ett tecken! Det är stickkafé varannan måndag (jämna veckor) och varannan onsdag (ojämna) till exempel. Fast det går förstås att sticka på kafé andra dagar också om det passar dig bättre!