onsdag 17 februari 2010

Tröstshopping...

Men allvarligt, jag hann jobba en dag sen kom jag hem och 8-åringen vomerade. Hallå??? Räcker det inte nu? Så jag tröstshoppade på nätet i går, förrgår eller nåt. Spana in axelvärmare nr 2 ( för mig iallafall)
I vårgrön och vinröd, undrar hur lång tid det tar att få?
Annars så var det en intesiv dag på jobbet, men roligt och sorgligt! Träffade en mamma vars dotter blivit kidnappad förra året i Maj till ett arabland. Hon är helt knäckt, skuldsatt upp över öronen, maken lyckades "charma" socialtjänsten så det tyckte inte att det vara några problem att hon fick resa med sin far till belgien för att besöka släktingar. Pappan hade listigt nog "lånat" sin dotters kusins pass som var lik och i ungefär samma ålder så han kunde lagligt åka iväg till sitt hemland. Mamman är livrädd att pappan ska gifta bort dottern som bara är 10 år. Så otroligt sorgligt!!!Ev så kommer det att bli yogapass där pengarna går till mamman så hon kan betala för sin advokat i det land där dottern befinner sig. Själv funderar jag på att ha en middag som jag kan ta inträde för så går ALLA pengarna ( typ 100 kr/ kvinna) till mamman och hennes flicka?! Skulle DU komma?

Eldstickan

4 kommentarer:

saltflingan sa...

Jag kommer!! Härligt med ditt engagemang, hemskt är däremot anledningen till det samma (nu blev det konstiga syftningar men jag hoppas du förstår).
Boel

Kattis sa...

Skulle INTE tveka en SEKUND!!!!!!!!

Fattar inte hur vissa människor funkar i huvudet.. Även om det är mycket seder osv såå måste väl mannen/pappan hafått in livet vett i skallen under den tiden han har bott här... Detta är MIN åsikt.. Och den står jag för.. Herregud...Gifta bort sin dotter vid 10 års ålder... Det är SJUKT!!! I vilken religon man än lever efter... 10 år... Då är man barn.. Man ska få åka pulka med sina vänner.. Man ska bara kunna göra allt som andra barn gör.. Men självklart utgår jag efter mina åsikter och min tanke av hur ett barn ska få ha det..

Jag kommer abolut även om det kostar 500kr :-)


Kramizz Kattis

maLinka sa...

Vidrig historia som tyvärr inte är allt för ovanlig idag.
Jag känner inte dig så jättebra än, men jag skulle definitivt komma om jag fick! Det är ett helt underbart initiativ av dig.

Karin sa...

Jag kommer, självklart!