söndag 28 mars 2010

Balsam för själen!

Stickvärlden är helt enkelt bäst. Vi stickerskor/stickare är nog helt enkelt lite trevligare än andra ;o) Vad vi skrattade i går, och pratade om högt och lågt, precis så som jag vill ha det...heela spektrat. Jag hade ingen kamera med mig men spana in här eller kanske här Vi pratade om att ha en vårutflykt antingen åka till Karin utanför Örebro som har ost och garn, yummi. Och ev sova över en natt i hyrt torp eller vandrarhem eller bara en tur till Mariefred och Cornelias affär någon gång i Maj, eller kanske både och? Vill DU hänga med? Vi är några som vill lära oss att kallfärga garn hos Karin...
I kväll ska jag på middag och träffa en killkompis som jag inte sett på mer än 15 år, samt hans nya fru och två "nya" barn, det kan bli spännande!!!

Kram från Eldstickan

Och den mycker charmerande Asplund var med igen, oj vad han är rar och får mig att skratta!!! Både begåvad och rolig...

5 kommentarer:

Kattis sa...

Klart ni ska Åka till Karin i Granhammar :-)

Helt underbart där... Är där så ofta jag kan... Catta (Catarinas krypin) och jag kanske kan komma förbi då oxå så vi får träffas igen..:-)

Om du kollar på Karins hemsida så finns det lite under kurser ang färgning.. www.ostbiten.se


Kramizzzzzzzz Kattis

Catarina sa...

Klart ni ska komma till Karin!

Knit-Marie sa...

Riddarmaskan pratar om en Mariefredutflykt i vår. Slå påsar ihop?

Marias garnhändelser sa...

Visst var det en härlig lördag:-)
Vill gärna hänga på, speciellt kallfärgning lockar!

maLinka sa...

Vill båda kallfärga och åka till Mariefred.
Som Knit-Marie skrev har med; Riddarmaskorna pratar också om Mariefredsutflykt och Karin-i-Granhammarutflykt. Vi skulle ju kunna göra det gemensamt? "The more the merrier"
Vi tänkte prata mer på Ninas stickcafé nästa söndag.