torsdag 11 mars 2010

Nordiska Museet!

Vi således sportlov här hos oss. Och jag läste på Tant koftas blogg att hon besökt detta museum. Så då blev jag så sugen på att åka dig-igen! Men det var nog ett par år sen sist, det går en historia om att min släkting från 1600-talet har ett skåp som ska stå på Nordiska museet.
  Här äter vi lunch den skarpögde ser att sonen har ett par ganska omoderna lurar runt halsen? Det var vår privata guide i lurarna, väldigt praktiskt och väldigt roligt!
 Sonen tyckte att det var extra kul då det var Gustav Vasa och en kvinna från vår tid som reflekterar över hur det vara förr och nu.
 Denna fantastiska tårta är från LIVSSTYCKET.
  Här också fina saker. Vilken dag och vilket museum. Isak sa imponerat; ååå vad det är roligt och spännande med gamla grejor. Varpå underteckad svarade; Ja du ser en gammal mamma är bättre än unga tjejer. NEJ, jag menar gamla möbler och sånt! Jaha ja;o)///Eldstickan
Posted by Picasa

1 kommentar:

Catarina sa...

Heavens Hand blir nog bra.
Det är ungefär samma m/100 g som i det jag använder.

Lycka till! :-))