söndag 9 maj 2010

Mariefred och Grafikens hus!!!

Ibland blir dte inte riktigt som man tänkt sig, jag satt bak och slappnade av totalt även i min uppmärksamhet. Efter ett tag tyckte jag att vi åkte en märklig väg men jag tänkte att jag skulle släppa kollen. Men så stannade vi vid en bensinstation som ALDRIG funnits förr på vägen mot Mariefred. När jag frågade om vägen till Mariefred så visste mackkillen inte ens var han var-suck. Men efter det så insåg jag att vi verkligen var på fel väg, så vi kom till Nyköpings bron. Bara att vända...så de fyra snygga riddarmaskorna hann sno ( köpa) allt snyggt garn ( obs ironi)
Vi handlade lite snabbt sen mot Grafikens hus, mitt älsklingsställe<3
 
HÄr har vi fått mumsig lunch och sen åkte garnet fram här är Eva ( jag brukar kalla mig, Eva, Nina och Karin för "Skrapan knitters" men de vet inte tjejerna om än?!) och Linda som är en riddarmaska;o)
 
Här har ni största garnomanen ( garnslampa?) hon köpte 40 nystan tror jag men som jag sa hon kan ju säga till sin man att hon bara köpt EN kasse ;o) erbjöd henne att gömma garn på min vind;O) det är hon med det STORA lyckliga jag-har -köpt-en-kasse-med-tvåsiffrigt-antal-nystan. Framför henne är min mamma.
 
Dotter som läste en av mina favoritböcker "Molnfri bombnatt av VIbeke Olsson" man skymtar mormor i bakgrunden
 
Posted by Picasa
Här kommer Malin med sin snygga cirkelkofta hon är också en riddarmaska///

Eldstickan

4 kommentarer:

maLinka sa...

Trevligt, trevligt hade vi. Synd bara att ni kom så sent... host ;-)
Jag tyckte jag köpte mycket garn men Karin hon tog bara priset... Jag vill också köpa garn i tvåsiffriga kvantiteter. Måste kanske dubbelarbeta... :-)

Catarina sa...

Vilken härlig dag...(men inte lika härlig som om ni hade kommit till Karin förståss) ;-)

Boken din dotter läser är en av mina favoriter med.

Marie sa...

Vad trevligt vi hade! Örebro nästa och sen en tur till Wollmeise (man ska ha högtflygande plander).

Eldstickan sa...

Ja eller varför inte NY? Där finns det fina garnaffärer;o) Eller Latinamerika;o)