måndag 3 maj 2010

Mariefred, stickning och hosta...

Jag vabbar sen i torsdags de har feber och hostar, idag kom det hem ännu ett barn från skolan med feber och snuva. Jag tog med den yngste till Nyckleviken idag där vi hälsade på kossorna Krita och Finesse, de hade längtat sååå efter oss;o)Kom hem och sov med Lilla M ack så ljuvligt att sova siesta. I går såg jag första delan av In Treatment den är så otroligt fantastiskt underbart bra och njutfull. Vi njöt i 2,5 timme-helt livsfarligt då vi har 5 dvds kvar. Annars så har jag fått tag på dotters gröna garn till hennes kofta, den äppelgröna, den är superkul och enkel att sticka.
Fick erbjudande om att vikka idag och imorgon, men med sjuka barn så var det bara att tacka NEJ! Så surt...Hade 40 minuter i tennishallen så då nödstickade jag lite på en sjal i malabrigo lace. Jag läääängtar till LÖRDAG då vi åker ett sticksuget gäng till Mariefred och Cornelias affär Nu tar jag mig ett glas vin för att kurera bort bacillerna sen ska jag se på IN Treatment och sticka klart dotters kofta///Eldstickan

5 kommentarer:

Linda sa...

Så gott det lät med ett glas vin och favvoserie. Själv är jag nu helt lost i en dvd-box med McLeods döttrar.... :)

Gläder mig till lördag!!

(ps. hoppas barnen frisknar på sig snart)

maLinka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
maLinka sa...

Mitt i allt elände med missat jobb och sjuka barn så lät det ganska mysigt att ligga och titta på någon mysig DVD-box. In treatment har jag inte sett men håller med Linda om att McLeods döttrar är super.
Det låter som om Mariefred kommer att göra dig gott.
Vi ses på lördag :-)

Knit-Marie sa...

Ha så kul i Mariefred! Hälsa alla! Själv dväljes undertecknad i Amsterdam/Keukenhof vid samma tidpunkt.

Asplund sa...

Typiskt! Kan inte haka på i morgon trots allt. Men både Mariefred och garnaffären lär väl finnas kvar i framtiden, liksom stickberoendet och glädjen att få träffas. Det blir fler tillfällen!

Ett glas vin... Det fick mig att tänka på nattvarden du berättade om, och så skrattade jag högt!