tisdag 18 maj 2010

Vi tänder ljus och har sorg!

I måndags sent på kvällen avled makens rara farbror Rune. Vi har väntat i flera veckor, så läget här har varit lite spänt och oroligt...Men så fick han somna in i lugn och ro. I går så ringde de och frågade de om jag ville vikka och jag tackade ja (jag som skulle öva på att säga nej...)Så jag grät i flera timmar innan jobbet och lyssnade på vacker musik...så jag kom alldeles rödmosig och osminkad till skolan. Jag var musiklärare i går fyra lektioner på raken, med tre av skolans jobbigaste klasser-Herremin je...och det var så varmt så jag svettades helt kopiöst...På kvällen så bjöd vi hit farfar ( vars storebror då avled i måndags) och mormor och grillade. Vi drack vin, hade tänt ljus för Rune brevid en fin bild av honom och till dessert fick vi princesstårta som var hans favorittårta, så vi hade en fin kväll i går. Våren är här///Eldstickan

1 kommentar:

Kattis sa...

Tänker på er!!!


Kramizzz Kattis!!!!!!!!!!