söndag 18 juli 2010

När hjärtat gråter och blodet skvätter...

i går så blev ALLT fel, myrinvasion av huset, ingen DN. Senare när jag skulle skära bröd till fattiga riddare skar jag mig så djupt i vänster pekfinger att blodet forsade. Upp till akuten, jag stod i chock och blodet forsade, på 15 minuter var jag inne på britsen, bedövad och sydd. Hade en trevlig DR Parvin som berättade om en patient som var 16 år och inte förstått att hon var gravid, doktorn frågade vad de hade gjort? Druckit te, sa flickan, helt plötsligt så har "dricka te" fått en annan innebörd. Kom hem aningen omtumlad, i chock och med smärtor...sen i iväg på Asado dvs argentinsk grillfest. Det var väldigt mysigt och kul. I natt har jag knappt sovit pga av sparkandes söner, en snarkandes mormor och SMÄRTOR, somnade halv sex imorse som en hund nere vid fötterna på min egen säng, resten ockuperade barnen. Sa jag det att maken är i Schweiz? Man är INTE på topp och ingen stickning blir det på ett bra tag, inget bad heller...jag vet det är ett i-landsproblem, men mitt hjärta gråter faktiskt lite.../Eldstickan

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Tycker faktiskt synd om dej för jag förstår hur de kan vara.

Må så gott de går
Eva.

doktoranden sa...

Oj, det låter inte kul! Tycker oxå synd om dig. Hoppas att fingret läker snabbt och smidigt så att du både kan bada och sticka snart igen. :)

Knit-Marie sa...

Jätte SIND OM!!!

Samtal från min trädgård sa...

Krya på dig och det får gå som det kan brukar jag tänka, när man är borta!