tisdag 22 februari 2011

Lama läkare bör det faktiskt kastas gamla semlor på

I går fick jag smärtor i buk och rygg-aj, trodde jag skulle svimma när jag tog mig hem från SU. Hade ont ont ont och låg hela gårdagen i sängen. Var för sjuk för att "orka" besöka sjukhuset! Idag så tog jag mig i kragen och fick skjuts till vår akut. Fick en rar sköterska men stor empati, DR däremot varken kände på min mage eller min rygg, han var så lam att jag nästan gick därifrån. Han hittade ingenting i urinprovet, varpå jag sa att de tog ju faktiskt inget blodprov. Nä hä, ja ja ta en sänka då. Så togs ett prov och jag hade högt CRP ( en infektion) då blev det fart på karln, då skulle han skicka odling och allt.Men svaret kommer på torsdag, då jag har så satans ont så fick han chansa och ge mig pencillin redan nu. Jag hatar DR utan stake...Efter det så hämtade jag medicinen, gick ner till centrum. Stod där ful och seg på Gateau då,klev HAN in med de mest ljusblå och ontensiva ögon du kan tänka dig; då tänkte jag efter regn kommer sol. Nu ska jag äta min mumsiga smörgås och ta min medicin och hoppas på ett mirakel samt sticka lite. Eldstickan

1 kommentar:

Susanne sa...

Det är bara att gratulera, ja inte till det onda förstås utan de blå ögonen! ;) Ta hand om dig och jag hoppas att det dumma går över fort!